دانشجویان مهندسی صنایع

دانشجویان مهندسی صنایع

Industrial Engineering Students
دانشجویان مهندسی صنایع

دانشجویان مهندسی صنایع

Industrial Engineering Students

فرمت پایان نامه


سلام بر دوستان گرامی

براساس بررسی که من انجام دادم تعداد فصول پایان نامه و طبقه­ بندی آن بعضا در دانشگاه­های مختلف فرق می­کند. در تعدادی از موارد هم محدودیت صفحات در هر فصل وجود دارد. آیا می دانید برای ما فرمت استانداردی وجود دارد یا خیر؟ و عناوین فصول برای ما به چه صورت است؟

سپاس از دوستان خوبم

--------------------

با اجازه آفاق جان؛  ویرایش:

B HOMA

برای کسانی که ایمیلشونو داشتم فرستادم.  

لطفا به دست سایر دوستان هم برسانید.


دکترا نمیخوانم: ساعت رولکس برای شکم گرسنه

 

سلام دوستان

توی یکی از سایتها مطلبی دیدم فکر میکنم ارزش خوندن رو داشت:


نوشته: محمدرضا شعبانعلی

از سال ۸۰ که مدرک لیسانسم را با معدلی بالا، از دانشگاه صنعتی شریف گرفتم تا سال ۱۳۸۴ باید دائماً جواب دوستانم را میدادم که چرا فوق لیسانس نمیگیری. دو باری هم کنکور شرکت کردم و با رتبه خوب در دانشگاه خودم قبول شدم اما نرفتم. سال ۸۶ که کارشناسی ارشد مدیریت را از دانشگاه شریف گرفتم (با رتبه و معدل بالا) باز تا امروز، دوستان زیادی می پرسند که چرا ادامه تحصیل نمیدهی و  دکترا نمیگیری…

ادامه تحصیل در مقطع دکترا

پراکنده در جاهای مختلف جواب داده ام. اما گفتم یک پاسخ تفصیلی اینجا بنویسم…

 

مقدمه اول:

یک واقعیت وجود دارد. نباید نظام آموزشی، به مسیر رشد و پرورش ما جهت بدهد، این ما هستیم که مسیر رشد خود را انتخاب و ترسیم میکنیم.

شاید سالها بعد، علاوه بر دکترا و پست دکترا، پست پست دکترا، ................(بقیه در ادامه مطالب)

ادامه مطلب ...

یک نکته امنیتی حفاظتی ایمنی ...

مهم مهم مهم مهم مهم مهم مهم

سلام به همه سمیناریست های گرامی و خسته نباشید

من به طور غیر رسمی شنیدم که اگر در بازه تعیین شده ارائه را انجام ندهیم! دانشگاه این اجازه را دارد که نمره سمینار را از 17 نمره اعلام نماید!

پیشنهادم برای کسانی که احتمالا مجبور به ارائه در خارج ازبازه تعیین شده هستن اینه که این مساله را چک کرده و چنانچه استاد مربوطه وقت نداره با دکتر قوسی این مساله را چک و حتما تایید ایشان را دریافت نمایید که بعدا مشکلی پیش نیاید..

البته من به صورت غیر رسمی شنیدم و ممکنه اصلا درست نباشه پس لطفا قبل از سوال کردن بیخود نگران نشین! به هر حال به نظرم سوال کردن که ضرر نداره!

با امید موفقیت، شادی و به خیرو خوشی گذشتن این مرحله از زندگی و تحصیلات عالیه هممون!!

شاد و سربلند باشید

اعلام زمان سمینار

سلام

از انجایی که این روزها دوستان برای ارائه سمینار یا هماهنگیهای قبلی در دانشگاه تردد دارند پیشنهاد می دهم هر یک از دوستان که زمان سمینارشان تعیین شد در وبلاگ اعلام کنند تا سایر دوستان نیز در صورت تمایل بتوانند شرکت داشته باشند.


جزییات قالب سمینار و پایان نامه

سلام بر همه دوستان

دوستان کسی درباره جزییات قالب سمینار و پایان نامه در دانشگاه علم و صنعت اطلاعات جزیی دارد؟

مثلا فاصله خطوط باید چقدر باشد؟

بین پاراگرافها فاصله باید باشد یا نه؟

فونت مطالب داخل جداول شماره اش باید چند باشد؟

منظورم چیزی شبیه همان که برای فرم پنچ صفحه ای برایمان فرستادند، آیا برای سمینار و پایان نامه هم چنین فرمت جامعی هست؟


گروه بندی سمینار

سلام دوستان پژوهش محور خسته از بی هماهنگی های دانشگاه


با توجه به اینکه طبق قانون!!!! باید در سه جلسه دفاع سمینار حاضر باشیم و برای رفاه حال خودمون و جلوگیری از دوندگی ها! پیشنهاد میدم همه دوستانی که با یک استاد مشترک ارائه دارند تشکیل یک گروه بدن و یک نفر به نمایندگی با استاد مربوطه صحبت کنه و برای ارائه یه روز از ایشان وقت بگیرن و همه دوستان اون گروه با هم در جلسه دفاع سمینار حاضر بشن. با این کار هم همگی در جلسات سمینار همدیگه بودیم و هم جلسه دفاع رسمیت بهتری پیدا می کنه!


اگر مایلید نام استاد راهنماتون را بنویسید تا گروه بندی ها و هماهنگی ها انجام شود. 

میلاد حضرت علی علیه السلام مبارک باد

میلاد امام رحمت و عطوفت حضرت علیه السلام و روز مرد بر تمامی شیرمردان خصوصا همکلاسی های عزیز مبارک و فرخنده باد.

پدرم روزت مبارک

یک سبد  تقدیم به مردان و پدران عزیز همکلاسی و همسران خانم های همکلاسی

عزیزانی که اگه نبودن حتما زندگی رنگی به این زیبایی نداشت.

شاید به ظاهر همه زن رو جنس لطیف می‌دونن اما من فکر می‌کنم مردان لطافت و انعطاف بیش‌تری دارن! چون می‌تونن ما خانم ها رو که گاه حتی خودمون هم نمی‌دونیم چی می‌خوایمٌ بدون هیچ مشکلی بپذیرن.(البته دور از جون همه خانم های همکلاسی!)

شرمنده که نمیتونیم براتون هدیه هر چند ناقابلی تهیه کنیم چون از اونجاکه ما خانم ها خیلی دل رئوفی داریم تصمیم گرفتیم هزینه شو امسال صرف امور خیریه بکنیم!

تنظیم برنامه سمینارها

سلام خدمت دوستان گرامی


طی آخرین هماهنگی صورت گرفته با جناب آقای دکتر قوسی و سرکار خانم محمدخانی، برنامه ریزی ارائه سمینارها به صورت یکجا، کنسل شده و به صورت جدا از هم انجام خواهد شد، بنابراین برنامه به این ترتیب انجام می گردد:


- ارائه ها جداگانه صورت می پذیرند و بنابراین درسالن اجتماعات برگزار نمی شود.

- دوستان عزیز هرکدام با استاد مربوطه خود، هماهنگی لازم را انجام داده و ارائه را با خود ایشان و هر زمان که ایشان خواستند، انجام دهند.

- دوستان لطفا توجه داشته باشند که باید سعی کنند ارائه شان حتی الامکان در بازه تعیین شده توسط دانشگاه صورت پذیرد. (تا 30 اردیبهشت ماه) (البته در این رابطه خیلی نگران نباشید، چرا که با توجه به تعطیلی سه شنبه و بین التعطیلین بودن چهارشنبه و سختی دسترسی به اساتید در این بازه طبیعتاً ممکن است تعدادی از ارائه ها بعد از این زمان انجام گردد. ولی لطفا توجه کنید که تا جای ممکن سعی کنید در همین بازه هماهنگ شده و کار خیلی هم دور از این بازه انجام نشه.) (توجه:کلاً همه چیز به استادتون بستگی داره و نظر ایشون)

- درصورتی که قرار شد ارائه درکلاس استاد خودتون انجام بشه، که مشکلی نخواهد بود. ولی درصورتی که بنابه دلایلی قرار شد اینکار در یک کلاس به صورت مجزا انجام بشه حتماً از روزهای قبل، با جناب آقای توکلی، که اتاقشون در طبقه سوم هست، برای رزرو کلاس هماهنگی انجام بدین تا اون روز یک کلاس به شما تخصیص داده بشه.


انشاالله همگی در ارائه تون موفق باشید


-----------------------------------------------------


راستی یک نکته مهم:

حتما از هم اکنون فرم نمره سمینار رو که در لینک زیر هست دانلود و تکمیل کنید:

http://www.iust.ac.ir/page.php?slct_pg_id=5774&sid=61&slc_lang=fa

 

این فرم رو پس از تکمیل، در روز ارائه همراه داشته باشین و پس از ارائه، جهت نمره دهی و امضا به استاد تحویل بدین. (جهت جلوگیری از رفت و آمدهای بعدی)

سپس فرم رو به تایید جناب آقای دکتر ماکویی و جناب آقای دکتر معینی هم برسونین و درنهایت (پس از گرفتن کپی برای خودتون) تحویل سرکار خانم محمدخانی بدین.

ما سر همین مسئله، دراثر بی اطلاعی، مجبور به دوباره کاری شدیم!

 

جهت روحیه دادن به سمیناریست ها

در ادامه سخنان نمکین (به قول خانم شکوهی) نماینده اسبق و داستانهای روحانی جونمون...

::

چقدر خوب شده که کرایه ها گرون شد! آخه من قبلا یه مسیریو پیاده میومدم 1000 تومن به نفعم بود، اما حالا 1800 تومن به نفعمه!!! 

روحانی مچکریم!....

خبر آمد خبری در راه است - اطلاعیه دوم سمینار

اطلاعیه دوم آقای فهیمی
سلام
با تشکر از تماس شما
لطفا موارد زیر مدنظرقرار گیرد:
برگزاری سمینار در سه روزاول(شنبه, یکشنبه, دوشنبه) هفته آخر اردیبهشت (27و28و29) می باشد از آنجا که دوستان و اساتید محترم محدودیت زمانی دارند لذا از تمام دانشجویان  خواهشمندم با هماهنگی با استاد راهنما چند زمان پیشنهادی برای بنده ارسال نمایند تا در  صورت امکان زمان ارائه آنها در زمان پیشنهادی باشد.اولویت با افرادی است که سریعتر زمان های پیشنهادی و فایل خلاصه بفرستند.برای داشتن اجازه برگزاری سمینار باید گزارشی پنچ صفحه ای تحت ساختار فایل ضمیمه شده در تماس قبلی ارائه دهید.زمان ارسال گزارش تا نوزدهم اردیبهشت می باشد.بدیهی است در صورت عدم ارسال فایل اجازه برگزاری سمینار نخواهید داشت.افرادی که در تماس قبلی نام استاد راهنما را نفرستاده اند لطفا ارسال نمایند.این ارائه شامل حال دانشجویان مجازی نمی باشد لذا آنها نیازی به ارسال فایل و زمان بندی ندارند.
با تشکر

فهیمی

====

ویرایش:وفایی

به بهانه روز جهانی کارگر

عجب روزگاریست! چند روز پیش برای تمدید کارت کتابخانه ام به آنجا رفتم. در کارت قدیمی ام شغلم را کارمند درج کرده بود. وقتی کارت را تحویل مسئول کتابخانه دادم گفتم عنوان شغلی ام را اصلاح کند: کارگر. وقتی این را گفتم انگار شکست نفسی سنگینی کرده باشم گفت: نه! اختیار دارید! شما؟؟ شما که کارگر نیستید! بنده خدا باورش نمی شد کارگرم! احساس کردم کارگر بودن عجب شغل خجالت آوری است! آن روز خیلی تاکید کردم که به خدا ! به پیر به پیغامبر! من کارمند نیستم! من کارگرم.شغلم را کارگر درج کن! گفت باشه ولی باز هم همون کار خودش را کرد! وقتی کارت جدید را گرفتم شغلم درج شده بود کارمند!
امروز که به یکی از بستگان که معلم بزرگواری است و نمازخواندن را به من آموخته اند، برای تبریک روز معلم زنگ زدم به ایشان عرض کردم روز ما و شما پشت سر هم است.ما کارگران و شما معلمان. بنده خدا گفت:خدا نکنه! این چه حرفیست می فرمایید! شما مهندسید! شما فوق مهندسید!...
به راستی چرا اینگونه است؟! چرا کمتر کسی می داند که وقتی می گویی کارگرم واقعا منظورتان این است که کارگرم! ابدا قصد شکست نفسی ندارم! دارم شغلم را می گویم!
گرچه یکی دو سالی است که چند واحد در دو دانشگاه تدریس می کنم و ان شالله از اول مهر می شود سه دانشگاه ولی واقعا کارگر بودن برایم افتخارش خیلی بیشتر از معلمیست و ابدا از اینکه بگویم کارگرم خجالتی ندارم.
امروز روز اول می است:روز جهانی کار و کارگر. در سرتاسر جهان این روز با برگزاری گردهمایی ها و راهپیمایی هایی گرامی داشته می شود و مطالبات کارگری در این روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
اگر به دقت به لپ کلام اکثر کارگران دقت کنیم بزرگترین مطالبه قشر زحمتکش کارگر افزایش حقوق است. به ظاهر این خواسته، چیز خوبی است. اما در باطن ابدا نمی تواند مطالبه خوبی باشد! حقوق کارگران در هر کشور، رابطه مستقیمی با سطح قیمت های آن کشور دارد! شما نمی توانید حقوق کارگران را به یکباره افزایش دهید و از سوی دیگر سطح قیمت ها ثابت بماند.نمی توان هیچ محصولی را یافت که دو مولفه اصلی کارگر و هزینه حمل و نقل به طور مستقیم در آن تاثیر نگذارد. می بایست برای جلوگیری از پامال شدن حقوق این قشر موازنه ای منطقی بین دستمزد ها و سطح قیمت ها برقرار کرد که هنر و توجه خاصی می طلبد که معمولا نیست و این کارگران هستند که صدای شکستن استخوان هایشان را زیر هزینه های زندگی می شنوند.
به نظر نگارنده، می توان توجه قشر کارگر را به مطالبات بسیار با اهمیت دیگری نظیر امنیت شغلی، رضایت شغلی، عدم بهره کشی ، رفع تبعیض در انتصاب ها و استخدام ها، شایسته سالاری و ایمنی و سلامت محیط کار و ... جلب کرد.
یکی دیگر از نیاز های کارگران که در تبلیغات دولت روحانی گفته شد و دیگر خبری از آن نشد راه اندازی تشکل ها و سندیکا های کارگری است که می تواند به خوبی در تقویت جامعه کارگری کشور موثر باشد.
این روزها که دولت روحانی تاکید زیادی دارد که بر شعارهای انتخاباتی خود پایبند است، یادآوری این نکته خالی از لطف نیست.
لینک مطلب

بلیط تیاتر خشکسالی و دروغ

برای انجام کاری قراربود هفته آینده تهران باشم و به همین خاطر بلیط تیاتر خشکسالی و دروغ با بازی باران کوثری و احمد مهران فر و ... رو برای روز سه شنبه شانزدهم اردی بهشت ساعت 20 در محل فرهنگسرای نیاوران تهیه کردم.

متاسفانه برنامه من کنسل شد و این بلیط رو دستم مونده! حالا هرکدوم از عزیزان(طبیعتا آقایون!!) این بلیطو می خواد بگه تا من بلیطو به دستش برسونم!

جمع آوری اطلاعات سمینار

سلام بر دوستان عزیز

به استحضارتون می رسونم که در صحبتهای انجام شده با سرکار خانم محمدخانی، متاسفانه هنوز نتیجه مشخصی حاصل نشده.

بنابراین خواهش می کنم تا حصول نتیجه مشخص فعلا اینجا را مطالعه کنید. در صورت هرگونه اشکال اطلاع بدین و ایمیل مشخصات ارسالی برای جناب فهیمی رو، برای من هم ارسال بفرمایید تا لیست رو تکمیل کنیم و همراه نامه به تمام مسئولین دردسترس تحویل بدیم تا از این طریق اطلاع رسانی خودمونو کرده باشیم.


به محض اینکه خبر خاصی بشه خبر خواهم داد.

لطفا اطلاعات رو سریع بفرستین تا اول هفته آینده بتونیم نامه ها رو تحویلشون بدیم.


قبلا ازهمکاریتون متشکرم

___________________________________


آخرین خبر:

موفق شدم باجناب آقای دکتر پیشوایی تماس بگیرم.

ایشون فرمودند که لیستمون رو تهیه کنیم و قبل از جلسه شنبه به جناب آقای دکتر مطلق برسونیم، تا ایشون هم لطف کنند در جلسه موضوع رو مطرح کنند.

پس فعلا فقط اطلاعات خودتون رو برای من بفرستین و اصلا نگران نباشین.