دانشجویان مهندسی صنایع

دانشجویان مهندسی صنایع

Industrial Engineering Students
دانشجویان مهندسی صنایع

دانشجویان مهندسی صنایع

Industrial Engineering Students

نوروزانه

سلام نیمه نوروزی به همۀ همۀ دوستان


1- امیدوارم نخستین روز از آخرین هفتۀ سال جاری را همگی با آرامش خاطر و اوقاتی خوش، آغاز کنیم و با خوبی و خوشی، دستان سرد آخرین روز امسال را به آغوش گرم نخستین روز سال بعد، تحویل بدهیم. (یه کمی شاعرانه شد..... رادمان عزیز، کجایی برادر.....)

2- یکی از همکلاسیهای عزیز، تلفنی تهدید کرد که نیستی و از اون حرف ها، گفتم که هستم و از این عرض ها....

3- بنابراین، دوستان و بزرگواران عزیز، هر نفر یک جمله راجع به بهار و نوروز و صفا؛ بفرمایین...

سال نو مبارک باد

می خواستم اولین نفری باشم که سال نو رو تبریک میگه.واسه همین یه مقدار زود تر این کارو کردم.

برای همه عزیزان خصوصا اونایی که با من طعم سی سالگی رو می چشن تبریک میگم و براتون و براشون سالی سراسر سعادت و سلامت آرزو می کنم.

سوال

سلام به دوستان

از بین دوستان کسی به نرم افزار ارنا آشنایی دارد؟

ضمنا اگر کسی از دوستان برنامه شبیه سازی چراغ راهنمایی دارد لطفا به ایمیلم ارسال نمایید


rshokuhi@yahoo.com


ارشیو کلاس های اقتصاد خرد و کلان

دوستان و همراهان سلام

امیدوارم توی این روزهای اخر سال وقتی برای سر زدن به وبلاگ خودتون داشته باشین. این چند وقته خیلی وبلاگمون خاموشه!

یه سوال کسی ارشیو کلاس های اقتصادخرد و کلانو داره؟ امکانش هست برام روی یه سی دی بریزه و با پیک بفرسته- البته مسلما نیازه که ساکن تهران باشه؟ ممنون میشم اگر برای کسی این کار مقدوره خبرم کنه

بازم ممنون

یادآوری

سلام بر دوستان عزیز


برای دوستانی که شهریه شون قسطی شده بود، همونطور که در جریانید، لازمه که قسط اول تا پایان اسفند پرداخت بشه.

فقط خواستم یادآوری کنم تا درصورت لزوم آمادگی لازم کسب بشه تا بدقول نشیم.


باتشکر از یادآوری دوستان در این زمینه

ممنون از همکاری همگی شما


موفق باشید

---------------------

با اجازه آقای جلالی

من یادم رفته قسط اول چقدر بوده؟


---------------------

خواهش می کنم

صاحب اختیارید

باید مبلغ باقیمانده را بر دو تقسیم کنید.

یک قسط را تا آخر اسفند و قسط دوم را تا آخر فروردین پرداخت نمایید.

کنکور دکترا

امروز کیا کنکور دادن؟ به نظرتون سوالا چطور بود؟

احوالپرسی از دوستان

سلام دوستان و همکلاسیهای من

خوبین؟ خبری ازتون نیست. آخر ساله و همه مشغول کارو بستن حسابهاو خونه تکونیو عوض کردن پرده ها یا نصب دوباره پرده های شسته شده (زمینه تخصصی آقایون) و ...

در بین این مشغولیات گفتم از همتون حالی بپرسم و سالی پر از شادی و موفقیتُ برای همتون آرزو کنم...

همای کوچوک وبلاگ شما

ارشیو دروس مدیریت

سلام دوستان کسی با بچه های آموزش الکترونیک رشته های MBA یا مدیریت در ارتباط است؟

من ارشیو چند تا از درساشون را نیاز دارم

درباره تخت جمشید

سلام

برای سوال خانم پور اسفندیانی از طریق یکی از دوستان که در زمینه گردشگری اطلاعات بالایی دارند و نگارش کتاب هم دارند مذاکره داشتم. دیدم اگر در همان محل سوال جواب بگذارم با توجه به این که چند وقت از طرح سوال گذشته است ممکن است خواننده ای سراغش نرود و با عرض معذرت از دوستان مجبور شدم یک پست جدید بگذارم.

تخت جمشید پایتختی بوده است که در آن مراسمات خاص مثل مراسمات مذهبی و نوروز و ... برگزار می شده است. صحنه های حجاری شده بر روی تخت جمشید انعکاس صحنه های اتفاق افتاده در تاریخ بوده است و مربوط به شرفیابی پادشاهان کشورهای همسایه یا حاکمان و امرای سرزمینهای تحت سلطه بوده است که در این مراسمات یک خانم تشریف فرما شده بودند.

ضمنا در محلی که مجسمه شیرها است یکی از این شیرها ماده است.

اگر باز هم سوالی بود بفرمایید تا بپرسم.


پاسخ به چند سوال درباره دزدی علمی (۲)


در نوشته قبلی، چند سوال رایج درباره دزدی یا سرقت علمی پرسیده شد که به همه آن‌ها جواب داده شد. در این نوشته نیز با چند سوال دیگر که ممکن است برای هر نویسنده و پژوهشگر جوانی در مورد این معضل پیش بیاید، همراه با جواب آن‌ها آشنا می‌شویم.

دزدی علمی

  ادامه مطلب ...

پاسخ به چند سوال درباره دزدی علمی (۱)


دنیای جدید پژوهش‌های علمی، در سال‌های اخیر، هم به دنیایی بزرگ‌تر و هم به دنیایی کوچک‌تر تبدیل شده است. دنیای کوچک‌تر از این نظر که پژوهشگران به سادگی می‌توانند پشت یک کامپیوتر بنشینند و در کوتاه‌ترین زمان به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. آن‌ها دیگر به منابع اطلاعاتی ناچیز موسسه‌ها و دانشگاه‌های خود محدود نیستند و به بانک‌های اطلاعاتی جهانی دسترسی دارند. دنیای بزرگ‌تر از این نظر که نسبت به قبل، پژوهشگران بیشتری وارد صحنه شده‌اند و سطح رقابت را بالا برده‌اند. همان‌طور که تکنولوژی و جهانی شدن، دنیای پژوهش‌های علمی را تغییر داده است، وسایل و انگیزه‌های بی‌اخلاقی‌ و دزدی علمی یا همان Plagiarism در حال افزایش است. در این نوشته و نوشته بعدی در وبلاگ، به سوال‌های رایجی که اغلب در ارتباط با دزدی علمی پیش‌ می‌آید و همچنین جواب آن‌ها پرداخته می‌شود. نوشته را با تعریف دزدی علمی شروع می‌کنیم.  ادامه مطلب ...

معرفی کتاب خود استاد به عنوان منبع درس: کاری اخلاقی یا غیراخلاقی؟

در سال‌های اخیر با بالا رفتن قیمت کاغذ، هزینه چاپ کتاب در کشورمان به طور محسوسی بالا رفته است. در این حالت، بدیهی است که چاپ کتاب با هزینه شخصی، ریسک بزرگی به حساب می‌آید؛ چون اگر کتاب مورد نظر به فروش نرود، به اصطلاح بازاری‌ها ضرر می‌کنید.

حال فرض کنید استاد دانشگاه هستید و به خاطر روند زمان‌بر و خسته‌کننده چاپ کتاب توسط انتشارات خود دانشگاه، کتاب را با هزینه خودتان چاپ کرده‌اید. حالا شما می‌مانید و مثلاً ۱۰۰۰ جلد کتاب. چند تایی‌ از آن‌ها را امضا می‌کنید و به خانواده، دوستان و همکاران‌تان هدیه می‌دهید؛ اما با بقیه آن‌ها چکار می‌کنید؟

به طور طبیعی اولین راه‌حلی که برای فروش کتاب‌ها به ذهن‌تان می‌رسد، معرفی کتاب به عنوان منبع یک یا چند تا از کلاس‌های‌تان است. در واقع با این کار، دانشجویان‌تان را تشویق یا مجبور می‌کنید که کتاب‌تان را بخرند؛ اما آیا این کار از لحاظ اخلاقی درست است؟ آیا دانشگاه‌های ما قوانین و شرایطی برای این کار دارند؟

معرفی کتاب خود استاد به عنوان منبع درس


ادامه مطلب ...

بانوان همکلاسی و بانوان همسر همکلاسی...

همکلاسی های بانو و بانوان همسر همکلاسی های آقا؛ سلام

 اسپندگان (5 اسفندماه) روز زن و زمین در ایران باستان بر شما مبارک...


یادی از دوستان بی نظیرم.....

سلام به همه دوستان عزیز و بی نظیر همدوره ایم ، چقدر جای خالیتان در این وبلاگ که 

خاطره مشترک همه ما استاحساس می شود. ، مطمنم اینجا  و خاطرات این دوران

 را  هیچوقت فراموش نخواهید کرد  و مطمنم شادی ها و سختی های مشترکمان

 بند های مستحکمی برای حفظ  گروه خارق  العاده ای است که باهم ساختیم، 

روز مهندس ، بهانه خوبی است تا که از تک تک شما یاد کنم و این روز را به

 تک تک تان تبریک بگویم.


یاد می کنم  از (قاسم وفایی) موسس فعال این وبلاگ ، کسی که انگار انرژی چند نفر را خدا به او داده  است کسی که چون  (غزل) دارد حتما بیش از مهندسی ، شاعر است. کسی که طنین صدای (سلام استادش) در گوشمان جاودانه است!!

 

یاد می کنم از ( امین فغفوری جان!!) با معجزات کلماتش و  معجزات سخنوریش؛ او که (جان) هایش ادبیات ما را متحول کرد  فراموش نمی کنم چگونه در درسسیستمهای اقتصادی و اجتماعی شرایط را برایمان تسهیل کرد  و چگونه با قدرت سخنوریش  (محمودی کمک مدرس  SD) را مات و مبهوت  خود کرده بود.

 

یاد  می کنم از ( همای پور اسفندیانی) که (همای) وبلاگ استو ما را  با نوشته ها یش ،یادچیزهایی می اندازد که گاهی در ضمیر مان، آنها را  به فراموشی سپرده ایم.

 

 یاد می کنم از (جلالی ) عزیز، که در وانفسای ترم پایانیمردانه  و مهربانانه به پایمان ایستاد و زبان در وصف 

مهربانیش نا توان  است

 

یاد می کنم  از(خانم امین جعفری) بسیار فعال که به نوشته های  صورتی رنگش در چت و شیطنت های دانشجویانه اش  در کلاس مجازی عادت کرده بودیم ، کسی که بعد از هر امتحان می گفت خراب کردم و  ناراحت تر از همه بودولی بعد از استاد  نمره 20.8 می گرفت!!

 

یاد می کنم از( خانم خیاط ) که نشان داد چه تبحری  در دعا کردن در ایام حج  بدون خطر جابجایی دعا در آن  مکان مقدس پر ازدحام دارندو این ترم  با دعاهایش به  دادمان رسید!!!

 

یاد می کنم از (خانم امینی) با آن توسل های به  جایشان که  در ترم اول از ائمه کمک گرفت  و در  ترم دوم  به پیغمبر توسل می نمود  و این آخری ها  توسل هایش واقعا به خود (خدا) رسیده بود!!!

 

یاد می کنم از (امیر علی نصیری) مهربان ، کسی که (کاپ اخلاق) را بین همدوره ای ها با اکثریت آرا به  دست آورد ، یادم نمی رود توی شبیه سازی و  SD چگونه جواب تمرین هایش را برای همه ما در وبلاگ بی دریغ به اشتراک می گذاشت و تنها کسی بود که اقتصاد سنجی را از همان اول واقعا می فهمید و حتی  از استاد سوال می کرد و  از استاد نا امید هم نمی شد!!!

 

یاد می کنم از (مصطفی درجزی) عزیزکه واقعا افتخارهمه همدوره ای هایمان با کسب نمرات عالی بود .

 

یاد می کنم از (نیمای سعات) عزیز، که وقتی سرکلاس اقتصاد سنجی می خواست اعتراض کند ، با CAPS LOCK می نوشت ، غافل از اینکه استاد  نقندیان با چشم بسته داشت درس می داد


یاد می کنم از (آقای فرهادی) که پشکسوت همه ما هستند و سوالات فلسفی و تکراریش از استاد غلامیان  و نحوه 

جواب دادن کلیشه ای استاد به آن سوال معروف یکی از  ماندگارترین خاطرات ما از MCDM بود!!!

 

یاد می کنم از دوستان خودرویی خودم (میر حسینی بزرگ ، خانم شاکری ، آقای حافظی)

 

یاد می کنم از خانم شلالوند و خانم فراهانی( که به نظرم تنها عروس و خواهر شوهری در  دنیا هستند  که با هم همگروه  می شوند!!!)

 

به خدا دلم می خواهد در مورد تک تک  دوستان همینطوری ادامه بدهم ولی به نظرم خیلی طولانی  و خسته کننده می شود پس بگذارید دسته جمعی یادتان کنم  و به تک تک تان تبریک بگویم  و معذرت بخواهم اگر اسم کسی از یادم رفته است:


یادم می کنم : از  خانم سهرابی نژاد ،علی اسماعیلی، میعاد دابین،خانم یقوبی، خانم پرندوار،آقای صادقی، خانم روزبهانی ، کیوان جعفری. ، امین خالقی، محسن کرم نیا،آقای فرزانه ، آقای  بهمن آبادی ، آقای شیرازی، خانم شکوهی ،آقای سیف الهی ،  خانم عباسی ، خانم اکبری ، خانم مسندی ، خانم شمس ، آقای پور آقاو خانم جعفر پور -خانم پاشایی آقای خداوردی  آقای خادم نیایی خانم عباس زاده- خانم زمانی رافع آقای بیزوالی   .. آقای حسینی  وفا ، خانم حقیقی....

کمی دور از فضای درس و دانشگاه

 البته با اجازه دوستان  

کنسرت ارکستر مهر 

آهنگساز و رهبر ارکستر: ناصر ایزدی 

خواننده: امیر اثنی عشری 

زمان و مکان: ۱۳ و ۱۴ اسفند ۹۲- تالار وحدت- ۲۱:۳۰ 

مراکز فروش بلیت: موسسه رادنواندیش- ۸-۸۸۵۲۸۱۴۷ 

ایران کنسرت(فروش اینترنتی) تالار وحدت: 7-66705101 

یه سوال تاریخی..

دوستان خوبم سلام

یه سوال تاریخی برام پیش اومده که گفتم شاید شما ازش خبر داشته باشین:

کسی می دونه چرا در کتیبه های تخت جمشید تنها عکس یک بانو حجاری شده و باقی عکس ها آقایان هستند؟

البته لطفا نگین که تبعیض بوده که عدم تبعیض بین زن و مرد در تاریخ باستان ما به شدت مشاهده میشه؛ نشونه اش هم همین که در زبان ایران باستان ضمیر مذکر و مونث نداشته ایم ولی در فرهنگ های غربی (فرانسه و انگلیسی و ... به وفور پیدا میشه و حتی اینقدر شدیده که در جمع هایی که 50تا زن حضور داشته باشن و یک مرد، اگر کسی بخواد کل جمع رو خطاب قرار بده از ضمیر مذکر استفاده میکنه!! یعنی یه مرد معادل 50 زن!!!) ولی در زبان ما این طور نیست و اصلا ضمیر و کلمات مذکر و مونث وجود نداره... 

به این میگن تاریخ! به این میگن روشن فکری... به این میگن برابری حقوق زنان و مردان...

از همه مهمتر::::!!!! به این میگن عــــــــــدالــــــــــــــت...

حالا هی برن پز بدن که ما حافظ حقوق زنان هستیم!!!

ممنون دوستان