دانشجویان مهندسی صنایع

دانشجویان مهندسی صنایع

Industrial Engineering Students
دانشجویان مهندسی صنایع

دانشجویان مهندسی صنایع

Industrial Engineering Students

روش تحقیق

با سلام


حتما در جریان ایمیل چند روز پیش مهندس جعفریان با موضوع "ویرایش اول دستورالعمل تدوین مقالات و فرایند ارسال تکلیف" هستید

با توجه به اینکه  این تکلیف 6 تا 7 نمره پایان ترم را شامل گشته و مهلت حدودا 20 روزه تعیین شده، لطفا در قسمت نظرات با وارد کردن یکی از اعداد 3،2،1 یا 4 وضعیت پیشرفت مقاله خود را مشخص نمایید:


1-یافتن موضوع تحقیق

2-تایید عنوان اولیه مقاله

3-در حال انجام تحقیق در فرمت یک مقاله

4-کسب نتیجه کنفرانس یا نشریه

 

با تشکر

مسائل مالی مربوط به شهریه-فوری

سلام حضور دوستان گرامی


پیرو مسائل مطرح شده در وبلاگ، در رابطه با امور مالی و شهریه، امروز با جناب آقای اصفهانی صحبت شد و نتایج به شرح زیر است:


1- دانشجویانی که فقط پایان نامه آنها باقی مانده است، برای ترم آتی باید کل شهریه ثابت را پرداخت نمایند (720000 تومان) ولی لازم نیست مجددا مبلغی برای پایان نامه پرداخت کنند.

توجه1: سمینار مربوط به ترم گذشته محسوب می شود و فقط نمره آن دیرتر اعلام می گردد، بنابراین نیازی به ثبت نام مجدد آن نیست. بنابراین کسانی که پایان نامه و سمینارشان باقی مانده، باید فقط پایان نامه را تمدید بفرمایند.

توجه2: با جناب آقای اصفهانی در ارتباط با اینکه شهریه کسانی که فقط پایان نامه دارند، نصف و یا یک سوم شهریه ثابت عادی است (مطلبی که دوستان مطرح کرده بودند) مذاکره شد، که ایشان اکیدا مسئله را رد کردند. بنابراین در دانشگاه علم و صنعت در این حالت هم باید شهریه کامل (720000 تومان) پرداخت گردد.

2- باتوجه به درخواست ایجاد تسهیلات درپرداخت، ایشان نهایتا با انجام کار به صورت زیر موافقت کردند (البته باید تأییدیه مقامات بالاتر را هم بگیرند و فعلا فقط قضیه شفاها مطرح شده است):

دانشجویان پژوهش محوری که ترم آتی با پایان نامه کار خود را به پایان می برند (تأکیداً فقط همین افراد)، درصورتی که درحال حاضر امکان پرداخت کل مبالغ (بدهی های فعلی و شهریه ثابت ترم آتی) را نداشته باشند، باید پس از جدا کردن 720000 تومان شهریه ثابت ترم بهار، بیش ازمبلغ دو سوم باقیمانده بدهی خود را (دوسوم بدهی تا آخر ترم پیش شامل شهریه ثابت و متغیر ترم پیش و بدهی های سابق) سریعا واریز نمایند، و ظرف امروز و فردا به همراه شماره پرسنلی خود به اینجانب اعلام نمایند (ازطریق sms یا ایمیل) تا نام آنها در نامه ای که در حال تهیه هستیم قرار گیرد.

پس از تسلیم این نامه به جناب آقای اصفهانی، ایشان بعد از گرفتن پرینت پرداختهای دانشجویان و ضمیمه کردن آن به نامه از مقامات بالاتر درخواست پرداخت مابقی مبلغ را در طول ترم آتی خواهند نمود. (یعنی یک سوم بدهی گذشته+شهریه ثابت در ترم آتی بعداً پرداخت گردد)

پس خواهش می کنم دوستانی که با این روش کارشون حل میشه سریعا نسبت به پرداخت(حتما بالاتر از دوسوم مبلغ بدهی) اقدام و به بنده خبررسانی کنند.

از جهت محدودیت در رفت و آمد و لزوم مطرح شدن جمعی و سریعتر مسئله، متأسفانه فقط تا فردا می توانیم منتظرشما دوستان باشیم بنابراین خواهش می کنم حتما سریعا اقدام کنید تا شرمنده شما نشم.


موفق باشید

------------------------

توجه: بنده به تمام کسانی که به من اس ام اس یا ایمیل دادند جواب داده ام. اگر کسی از من جواب نگرفته، لطفا مجددا با من تماس بگیره، که خدای نکرده کسی جانمونه.

ممنون.

عاشقان عید بر شما خجسته باد


http://8pic.ir/images/32025831644503696964.jpg

 

 

محمّد وارث پیغمبران است / که او سلطانِ شهرِ دلبران است


به حق فرمود حق لایزالی / محمّد علت خلقِ جهان است


پرداخت شهریه پایان نامه و سمینار

با سلام خدمت همه عزیزان

با توجه به اینکه هزینه دو درس پایان نامه و سمینار  در حدود 2 میلیون تومان است در حال حاضر  بنده با پرداخت یک شهریه سه میلیونی مواجه هستم ،می خواستم با نظر جناب آقای جلالی  با دانشگاه وارد مذاکره بشیم که چرا باید از الان هزینه این دو درس را پرداخت کنیم در حالی ارائه سمینار و دفاع پایان نامه هامون اردیبهشت و خرداد سال 93 است، خواهش میکنم دوستانی که مشکل مشابه را دارند در این پست به صورت فوری نظر بدهند تا از طرف همه نامه ای در این خصوص تهیه گردد.

فوری

با سپاس فراوان

برنامه ریزی ارائه سمینارها

سلام بر دوستان عزیز


هفته گذشته در مذاکره ای که سرکار خانم خیاط با جناب آقای دکتر قوسی داشتند، ازطرف ایشان مطرح شده که دوستانی که مایل به ارائه سمینار در تاریخ 27 بهمن ماه هستند باید اعلام بفرمایند تا با توجه به محدودیت زمانی نسبت به برنامه ریزی امور جهت ارائه اقدام گردد.

به همین جهت از دوستان گرامی پژوهش محور خواهش می کنم تا وضعیت ارائه خودشون رو در این پست مشخص بفرمایند تا به صورت متمرکز به مسئولین اعلام بشه.


خواهشمندم درصورت امکان اطلاعاتتون رو با فرمت زیر وارد کنید تا جمع بندی آنها امکان پذیر باشه:


نام و نام خانوادگی     شماره دانشجویی     عنوان دقیق سمینار     زمان مورد نظر جهت ارائه(بهمن یا اردیبهشت)


توضیح اینکه ذکر عنوان سمینار به جهت انجام پنل بندی احتمالی مورد نیاز است.

درضمن از همه دوستان پژوهش محور (چه ارائه آنها در بهمن ماه باشه و چه در اردیبهشت ماه) خواهش می کنم در این پست وضعیتشون رو مشخص بفرمایند تا با توجه به تعداد نفرات امکان تعیین تکلیف همه دوستان باشه و مطمئن بشیم که کسی جا نمی مونه.


باتشکر از سرکار خانم خیاط به جهت اطلاع رسانی.


و باتشکر از همه شما دوستان عزیز بابت همکاریتون.

اطلاعیه دانشگاه در مورد پایان نامه

اطلاعیه دانشگاه:

قابل توجه دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا

    لزوم اخذ پایان‌نامه در هر نیمسال تحصیلی 

به اطلاع دانشجویان دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا می‌رساند تا زمان دفاع نهایی از پایان‌نامه لازم است در هر نیمسال تحصیلی اقدام به ثبت‌‌نام پایان‌نامه نمایند؛ در غیر این صورت، با اخذ جریمه مواجه خواهند شد.

تحصیلات تکمیلی دانشگاه

لینک خبر: http://www.iust.ac.ir/find.php?item=61.5325.31696.fa



لطفا آقای جلالی یا سایر دوستانی که حضوری میرن دانشگاه در مورد پرداخت شهریه این درس در هر ترم هم سوال کنند.ممنون

ارایه فرمت و شیوه نگارش مقاله(فوری)


 فرمت و شیوه نگارش مقاله توسط کمک مدرس اینجاست!

اعلام نمره آمار و احتمال در سیستم گلستان

سلام به همه دوستان

نمره آمار و احتمال در سیستم گلستان اعلام شده

اقتصادسنجی

سلام دوستان

پیاده سازی جلسات اقتصادسنجی (مطالب pdf ها + صحبت های استاد)

1                                 6

2                                 7

3                                 9

4                                10

5                                11

Eviews جلسه حضوری

فایل های صوتی جلسه حضوری

------------------------

جلسات 8، 12 به حل تمرین اختصاص داشت.

به پایان آمد این دفتر        حکایت همچنان باقیست   

موفق باشید


شام آخر اقتصادسنجی داران

آزمون فیشریا سلام!!

خدایی فردا یه سوال ازین فیشر میشر میاد! میگی نه نگاه کن!!

داشتم به شب اخر بودن و فردای موعود و صحرای کربلای اقتصادسنجی فکر میکردم که یه سوالی برام پیش اومده گفتم با شما هم مطرح کنم ببینم جوابی براش دارین؟!!

ینی میشه استاد جان به یاد رشادت های امام حسین (ع) و فداکاریاش امشب چراغارو خاموش کنه و بگه هر کی میخواد فردا برگه سفید بده من خودم پاسش میکنم؟!!

امیدوارم مجبور نباشید امشب شبزنده داری کنین آخه فردا روز موعود پیکار با ماتریسهای 3*3 و رگرسیون های 7-8 متغیره و نرم افزار های اجنبی پسنده!! می بینین توروخدا آخر عمری به چه کارهایی مجبور شدم؟!!

اینم دم اخری برای روحیه دادن به تمام همکلاسیهای همراهم که در این ترم و این درس منو تنها نگذاشتن...

راستی فردا به عنوان آخرین امتحان، بعد از پیکار!! لطفا عکس یادگاری یادتون نره... بمانید و در ماندگار کردن امتحان پایانی این ترم با ما همراه باشید شاید ترم بعد بعضی هامون دیگه همراهمون نباشن... (نگران نشین منظورم پایان واحداشونه!!!)

باشید و باشیم تا ماندگار باشد این گذر روزگار تلخ تر از زهر و شیرین تر از عسل!!!

منو هم در دعاهاتون یاد کنید

سپاس از همراهی بیدریغتان 

                             دیدار ما فردا دانشکده صنایع دانشگاه علم و صنعت ایرانـــــــــــــــــــــ


خیلی فوری

با سلام

کسانی که برای ترم بهار لازم است که واحدی اخذ کنند لطفاً نام واحد باقی مانده را در این پست ذکر کنند تا برای ثبت نام ترتیبی اتخاذ گردد که این واحدها ارائه شود.

خواهش می کنم سریع تر اقدام کنید تا به مشکل در ثبت نام برنخورید.

با تشکر

پاسخ مهندس عادلی نیک دررابطه با تاریخ تحویل پروژه ها

درود دوستان

چون خانم پوراسفندیانی دسترسی به اینترنت نداشتند ،از من خواستند که پاسخ مهندس عادلی نیک را به ایمیلشون به اطلاعتون برسونم:


سلام خانم پوراسفندیانی
حتما مطالب مطرح شده رو به خوبی کار کنید و فرمول ها رو یاد گرفته و حفظ کنید
تاریخ تحویل پروژه ها هم کمی تمدید شده
نگرانی زیادی نداشته باشید
 
موفق باشید

یک لبخند

سلام به همه دوستان 

 

طبق روال ترمهای گذشته با مطالب با مزه خستگی امتحانات را از تنتون بیرون می کنم 

 

دیروز امتحان دادم اومدم برگه رو تحویل مراقب بدم یه دستمال از جیبش دراورد گوشه ورقمو گرفت انداخت رو میز؟؟؟؟؟؟ چرا این کارو کرد به نظرتون؟؟؟؟؟ 

 

آقا چه وضعشه آخه.... تا کی بی اعتمادی... تا کی ترس، نگرانی، اضطراب...؟؟؟
ما دانشجویان این مملکتی ام... مادر و پدر فردای این ملت... دانشمندان آینده... افتخار افرینان آتی
اونوقت درسته که سر جلسه امتحان مراقب میاد؟؟؟
بابا این  آخر بی اعتمادیه..... مسئولین؟  

 

وجدانا اگه من استاد شدم امتحان خواستم بگیرم میرم یه گوشه میشینم راحت به تقلب کردن اون دانشجوهای بدبخت نیگا میکنم و لذت میبرم!! هرزگاهی هم میگم فلانی گوشیتا از لای پاهات بذار تو جیبت یه رعب و وحشتی وارد کرده باشم 

 

دقت کردین یکی از بدترین حالت‌های ممکن سر امتحان اینه که هیچی ننوشته باشی و تازه بخوای ماشین حساب رو on کنی انوقت بقل دستیت می‌ره برگه دوم...!!!
حس‌هملکوتی‌ای به آدم دست میده 

 

مغز انسان پر کارترین جای بدنه و از لحظه تولد ۲۴ ساعته کار میکنه و فقط وقتی متوقف میشه که ما وارد سالن امتحانات میشیم 

 

به خدا سوگند اگر سوالات امتحان را در دست راستم و جواب سوالات را در دست چپم قرار دهند باز هم حسش نیست که درس بخونم 

  

 

به امید موفقیت همه شما

عزا عزاست امشب اقتصاد داران بینوا صاحب عزان امشب!!

اقتصاد داران بیایید بیایید

               رگرسیون داران ، ضریب همبستگی داران بیایید بیایید

پاسخ جناب آقای دکتر درمقابل پرسش این بنده حقیر در خصوص کسب تکلیف برای حفظ یا عدم حفظ فرمولای مربوطه (حفظ کردن یا حفظ نکردن فرمولای اقتصادسنجی! مساله این است!!!) به شرح زیر به سمع و نظر شما می رسانم:


سلام

تلاش زیادی در طول ترم داشتم تا فرمول ها را به صورت حفظی در ذهن نداشته باشید و با توجه به این که انتظار می رود مفاهیم ملحوظ شده در هر فرمول و منطق حصول هر یک را درک کرده باشید، انتظار دارم فرمولها در ذهن شما نقش
بسته باشد و نیازی به خفظ آنها نداشته باشید.


ینی حتی فرمولای بزرگو؟ اون 2 متریا!!

دوستان با این اوصاف به نظرتون ما رستگار می شیم یا باید به ترم و ترم های بعد دل ببندیم؟!!!!

قابل توجه آماریون

 آماریون عزیز سلام

چکردین با توابع Z و t  و کای دو؟ آیا سوالات از توزیع نرمال! پیروی می کرد؟!! امیدوارم چولگی نداشته بوده باشه!!! اگر هم داشته  چولگی به چپ نبوده باشه!! سیاسیش نکنین لطفاْ!!! صرفا دارم آمار دوستان آماردارمونو می گیرم... 

 

شاد باشید که به اتمام رسید این دفتر

اس دی من و اس دی وومن ها موفق باشید

سلام به همه اس دی من ها و اس دی وومن ها 

خواستم بهتون بگم که همه اس دی من و اس دی وومن های اولد!! (البته با عرض پوزش از تمام خانمهای همکلاسی که این واژه رو بکار بردم!!) امروز به یاتان هستند و آرزوی موفقیت و پیروزی خود را بدرقه راهتان خواهند کرد...  

موفق و سر بلند باشید

-------------------------

سلام قهرمانان اس دی

به کجا کشید این پیکار؟ پیروز شدید؟

مهلت تحویل تمرین ام سی دی ام

دوستان سلام 

کسی می دونه مهلت تحویل تمرینهای ام سی دی ام که قرار بود باز بشه تا کی بوده؟ تموم شده الان نه؟ 

سپاس

شماره تماس دوستان

دوستان اقتصاد سنجی دار سلام

آیا هست یاری دهنده ای که همکلاسی های خود را یاری کند؟ کسی شماره تماسی از مهندس جان مربوطه داره؟ میشه لطفا برام اس ام اس کنین؟

مچکرم

موفق باشید

---------------------------------------

دوستان باور کنید خیر هممان در این شماره تماس است!! دریابید....

آموزش متلب

سلام به همه دوستان علی الخصوص رهپویان اس دی

رفتم سراغ فایلهای ترم قبل که برای خانم امین جعفری جزوه اقتصاد سنجی را بیایم و ایمیل بزنم دیدم در پوشه اقتصاد سنجی یک فایل فارسی برای آموزش متلب دارم.

حالا کی و کجا این فایل به دست من رسیده و اصلا چرا آن را در پوشه اقتصاد سنجی ذخیره کردم خودم هم نمی دانم؟؟

به هر حال اگر خواستید اینجا است.

راستی یک چیزی در گوشی بگویم  قابل توجه همه رهپویان اس دی ترم قبلی و فعلی:

یکی از تمرینهای مهندس جان که هم ترم قبل داده بودند و هم این ترم و همه بالاتفاق به این نتیجه رسیدیم که این معادله درجه دو چون دلتایش منفی است برای همین حل را ادامه ندادیم با نرم افزار متلب قابل حل بوده است.

مهندس فرمودند هیچ کس این را با متلب حل نکرده بود تا به جواب برسد (البته اگر احیانا دوستی با متلب حل کردند و به جواب هم رسیدند معترض نشوند؛ من فقط نقل قول کردم.)

حالا این را گفتم که اگر یک وقت سالهای بعد بچه تان یک معادله درجه دو اورد حل کنید بدانید با رسیدن به دلتای منفی نباید حل سوال را رها کنید. حل دارد فقط ریشه آن حقیقی نیست و در قالب توابع نمایی و مثلثاتی است و با متلب سریع به دست می آید.


آموزش رفرنس نویسی و شیوه نگارش مقاله

چون من چهارشنبه امتحانام تموم میشه و تا جمعه ظهر هستم.به ذهنم رسید در صورت تمایل دوستان و به حد نصاب رسیدن ، یک کلاس رفرنس نویسی و نگارش مقاله در روز پنج شنبه  برگزار کنم.

اگر دوستان مایل هستند در همین پست برای پنج شنبه اعلام آمادگی کنند تا مقدمات کلاس رو بچینیم.

فکر می کنم حداکثر ظرفیت مفید این کلاس ده نفر باشه و طبیعتا نفرات نخستی که اعلام آمادگی کنند در اولویت هستند.

هزینه کلاس برای هر نفر تنها 20 هزار تومان (ناقابل) است!(کاملا دانشجویی و تعاونی!!)

===

با توجه به تماس بعضی از عزیزان و سروران ارجمند قرار بر این شد که کلاس را امروز پنج شنبه عصر برگزار کنیم.آیا کسی هست که بتونه فضایی رو در اختیار ما قرار بده که اینترنت هم داشته باشیم؟!

عزیزانی که برای کلاس اعلام امادگی کردند:آقایان و خانم ها 1- جلالی 2-اسفندیانی 3-امین جعفری 4-شکوهی 5-خرسند 6- عبایی

امتحان اس دی ترم قبل

 سلام بر همه دوستان اس دی من و اس دی وومن 

اینم جوابای امتحان گروهیه ترم قبل مربوط به گروه 10 که مسلما می تونه غلط هم داشته باشه چون اگر غلط نداشت که ما الان هممون 20 شده بودیم!! هی وای ای روزگار ... بگذریم امیدوارم شما رکورد ترم قبل رو بشکنین و از برگه بتونین حداقل 90 درصد نمره رو دریافت کنین

شما می تونین... مطمئن باشین...

  فایل مربوطه 

موفق باشید

یک کلام خودمانی

گرچه میدانم خیلی از شما عزیزان همچنان درگیر امتحانات هستید ولی به هر حال من که امتحانام تموم شد!

سه ترم را در کنار شما دوستان گذراندم.

خوب گرچه سخت بود ولی شیرین بود.این دوره پر بود از خاطرات زیبا،عجیب و به خاطر ماندنی.

خاطره دوستی های جدید و روزهای پر استرس ترم نخست .چقدر خوب و همدل بودیم و چه زیبا این راه را پیمودیم.گرچه احساس می کنم لازم است تا لختی برگردم و خانواده ام را ببینم.غزلم را که چقدر بزرگ شده و همسر بزرگوارم را که چه استوار و همدلانه صبوری اش،پشت گرمی و دلگرمی ام بود.

به هرحال و ان شا الله در همین ترم از این اتوبوس شب پیاده میشم و برمیگردم به همان زندگی و همان آدم های قدیم.

چقدر تلخ است لحظه خدا حافظی از عزیزانی که در یک سال و نیم ،جزیی از خانواده ام بوده اند.

دوستان عزیز

از صمیم قلبم برای تک تکتان بهترین ها را آرزو می کنم.بزرگترین دستاورد این دوره برای من یافتن دوستان ارجمند و بزرگواری چون شمایان بوده است.

اگر به هر صورت قصوری و بی ادبی یا هر موضوعی هست که ممکن باشد از من رنجیده باشید به بزرگواری خودتان ببخشید.

من در این وبلاگ به حیات وبلاگ نویسی ام ادامه خواهم داد (ان شالله).خوشحال میشوم و افتخار خواهم کرد بازدید کنندگانی چون شما عزیزان را در کلبه حقیرانه وبلاگم پذیرا باشم.

خدا قوت

سلام به همه دوستان. 

 دلم برای همتون تنگ شده. من متاسفانه نتونستم این ترم خدمتون باشم. شما با معرفتها هم که حالی از ما نپرسیدید. 

چه خبر؟   

حال و احوالتون چطوره؟؟ با درسها سازگارید؟

اقتصاد اقتصاد ما داریم می یاییم...

سلام به همه دوستان اقتصادسنجی دار و اقتصادسنجی ندار 

امیدوارم تا اینجای امتحانات خسته نشده باشین! به ادامه برنامه توجه بفرمایید... دیدم فاصله اقتصادسنجی با سایر امتحانات زیاده گفتم یه امتحان همینجا راه بندازم که بدنامون سرد نشه حافظه هامون آمپاس می کنه!

 کسی یادشه که استاد گرامی و مهندس جان مربوطه در خصوص نحوه سوالات پایان ترم چه نظری داشتند؟ باتوجه به حافظه شنیداریتان میشه راهنمایی بفرمایید که قراره سوالات به کدوم یک از اشکال زیر باشه: 

 گزینه 1: حفظی (مثلا تعریف اقتصاد ریاضی چیست؟-فصل اول)،  

گزینه 2: اثبات کنید  

گزینه 3: محاسبه کنید و نتیجه بدست آمده را تحلیل کنید..  

خلاصه کلام قراره سوالات 1- محاسباتی باشه یا 2- تحلیلی یا 3- مفهومی یا 4- اینکه مفهوم سوالو باید تحلیل کنیم! یا اینکه 5- تحلیلمونو مفهومی بیان کنیم یا اینکه 6-  احیانا سوالات به سبک جدید که اقای وفایی زحمت بیانشو در پست ۱۸۲۰ کشیدن باشه (به قول خانم امینی: یا پیغمبر!!!) 

موفق و موید و شاد و سلامت و با انرژی و همه آرزوهای خوب باشید