دانشجویان مهندسی صنایع

دانشجویان مهندسی صنایع

Industrial Engineering Students
دانشجویان مهندسی صنایع

دانشجویان مهندسی صنایع

Industrial Engineering Students

تصمیم‌گیری چند معیاره


سلام خدمت تمامی دوستان

دوستان من در مورد تمرین شماره 2 درس تصمیم‌گیری اشکال دارم.

من0.5   را حساب کردم که شد 0.57 و بعد وقتی توی فرمول برای استخراج  گذاشتم هر عددی که به ro نسبت می دهم با سرعت خیلی کمی به نیم نزدیک می‌شود. معیارم سابقه کار براساس سال است و اعداد 10، 4، 3، 7 و 5 اعداد اصلی مدلم هستند که نشانگر سال سابقه کاری هستند. مثلا در عدد ro=90000000000 تازه 0.01 تغییر می‌کند. برای حل این مشکل باید چه کار کنم و در میزان ro هیچ محدودیتی نیست؟

ممنون می‌شوم مرا راهنمایی کنید.

نظرات 4 + ارسال نظر
سارا ناجی سه‌شنبه 14 آبان 1392 ساعت 08:58

آفاق جان
منم این مشکل را داشتم و از استاد پرسیدم.ایشان گفت که بهتره (یا به عبارتی باید گفت : می بایست) Phi(0.5)≤0.5 باشد.
منم مجبور شدم اعدادم را تا حدی تغییر بدم که بتونم به نتیجه برسم.

میعاد دادبین سه‌شنبه 14 آبان 1392 ساعت 09:43

سلام
من هم همین مشکل را دارم در مدلی که در نظر گرفتم عدد ro خیلی بزرگ می شود.

آفاق شلالوند سه‌شنبه 14 آبان 1392 ساعت 16:30

ممنون سارا جان. با این احتساب از این روش برای تمامی مسایل نمی‌شود استفاده کرد.
علاوه بر این دچار یک مشکل جدید شدم مقدار ro رو افزایش میدهم مقدار بالا و پایین می‌شود یعنی لزوما با افزایش ro عدد به نیم نزدیک نمی‌شود.

سارا ناجی چهارشنبه 15 آبان 1392 ساعت 08:12

دقیقا به همین صورت است.و من با اعداد مختلف که کار کردم فهمیدم فی که باید کمتر از 0.5 باشه هیچ، حتی از 0.4 هم باید کمتر دربیاد که که به راحتی به جواب برسی.
درضمن نمیتونی بگی که در بعضی مسائل هیچ وقت به ro نمیرسی.جواب اینه که با رشد خیلی کمی به ro=0.5 می رسی.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد