دانشجویان مهندسی صنایع

دانشجویان مهندسی صنایع

Industrial Engineering Students
دانشجویان مهندسی صنایع

دانشجویان مهندسی صنایع

Industrial Engineering Students

به حد نصاب نرسیدن آزمون امسال برای اکثر رشته ها

امروز دانشگاه این اطلاعیه رو زد.
نکته قابل توجه این اطلاعیه اینه که دانشگاه جز در رشته های مرتبط با راه آهن که با درخواست کتبی دانشگاه به تک تک ادارات کل راه آهن توانسته اقبال خوبی داشته باشه و دانشجویانی پیدا بشه و رشته عمران -مدیریت ساخت که حتی در ورودی های مهر 91 با ضعف قوی مواجه است ، در بقیه رشته ها، نتوانسته اقبال عمومی داشته باشه! و این عدم اقبال عمومی به حدی بوده که این رشته ها رو اصلا از آزمون حذف کرده است!!! و آزمون تنها در سه رشته برگزار می شود!!!!
این عدم اقبال عمومی ، به وضوح تجدید نظر جدی دانشگاه رو در سیاست های خود می طلبد!
وقت آن رسیده مدیران مرکز در برخی موارد به شدت تجدید نظر کنند که امیدوارم رفع این مشکلات و نقیصه ها ، مرکز مجازی را که حقیقتا بسیار مفید است از شکست نجات دهد.
  
1- برخورد نامناسب و بعضا تند مسئولین با دانشجویان مجازی.هنوز خیل عظیم پرسنل نگهبانی دانشگاه فرق دانشجوی مجازی و فراگیر را نمی دانند و بارها شخص من را با لفظ " هوی فراگیری!!!!" خطاب کرده اند. در برخی قسمت های مرکز هم گاها رفتار ها بسیار تند و خارج از اصول و ضوابط اخلاقی است.
2- انجام بسیاری از کارها بر خلاف وعده و وعید ها! به عنوان مثال در اردوی آموزشی اول دوره بنا بر این بود که سی درصد از دانشجویان با توجه به معدل دروس در دو ترم اول رتبه بندی شوند و به وضعیت پژوهش محور تبدیل شوند که دانشگاه با تغییر موضع 180 درجه ای این شرط را عوض کرد!! جالب تر این است که وقتی با مدیر گروه رشته صحبت می کنی ایشان فقط یک جواب دارد : " من هیچکاره ام!!!" یا وضعیت شهریه درس شبیه سازی که خانم دکتر جذبی در جلسه حضوری عنوان فرمودند که شهریه عودت داده می شود ولی بعدا به وضوح این اقدام را منوط به یک سری جلسات کردند و با کش و قوس فراوان و در ترم دوم این اقدام محقق شد.
3- عدم آشنایی برخی اساتید با نحوه آموزش مجازی که بعضا تا آخر ترم هم ادامه داشت و عدم توانایی ارتباط با دانشجو در این سیستم کلاس را به جلسه ای مسخره و فاقد بار علمی تبدیل می کرد. تا جایی که برای ارتباط با استاد در چندین مورد مستقیما با مرکز تماس تلفنی گرفته شد که استاد ارجمند را متوجه سوالات دانشجویانی کند که در قسمت چت سوالات خود را نوشته بودند.
4- غیر فعال بودن Private chat در کلاس های حضوری باعث می شد دانشجویان به ناچار در چت عمومی باهم ارتباط برقرار کنند که سبب کاهش شدید بازدهی استاد و کلاس می شد.
5- در ترم دوم نا هماهنگی شدید در برگزاری کلاس های حضوری و لغو چند باره این کلاس ها. ضمنا در چندین نوبت مجزا اقدام به فراخوان برای کلاس حضوری شد که این موضوع خود ناقض بحث مجازی بودن است.
6- عدم پاسخگویی به موقع و نامناسب تلفنی . به نحوی که با کوچک ترین مشکلی نیاز به حضور در دانشگاه به شدت حس می شد. این عدم پاسخگویی گاها در موارد مهم مشکل ساز بود. به عنوان مثال در وقت انتخاب واحد! که هیچ یک از تلفن های مرکز پاسخ گو نبود.
7- باز هم برخورد تند و توهین آمیز که از برخی مسئولین تا کوچک ترین رده های این دانشگاه ادامه داشت  که بسیار عذاب آور و به دور از شان دانشجویان این مرکز است خصوصا اینکه اکثر دانشجویان مجازی از مدیران ارشد این مرز و بوم هستند و آموزش برخورد مناسب با این قشر فرهیخته نیاز به جلسات آموزشی مناسب دارد.
8- عدم وجود هیچ گونه ساز و کار مناسب جهت تعامل دانشجویان با یکدیگر که یکی از نقاط ضعف عمده این سیستم بود و من در تماس تلفنی با خانم اصغری و همچنین حضورا به ایشان پیشنهاد کردم یک کلاس مجازی نیز با محوریت یکی از نمایندگان نیز وجود داشته باشد و دانشجویان ، خود عهده دار مدیریت این کلاس باشند.
9- افزایش شدید و غیر قابل توجیه شهریه با توجه به سطح امکانات دانشگاه بسیار نامقبول افتاده است.
10- بلاتکلیفی شدید در بسیاری از موارد از قبیل تاریخ برگزاری امتحان پایان ترم اقتصاد سنجی و نتیجه جلسه تجدید نظر در خصوص پژوهش محور شدن معترضین که معلوم نیست اصلا وجود داشته و برگزار شده یا نه! جالب اینجاست سه هفته پیش مقرر شده بود این جلسه تشکیل بشه.
امیدوارم این پست مثل بقیه مطالب این وبلاگ که به خوبی مطالعه و بررسی می شود ، خوانده شود و امید است تغییر رویه جدی در این خصوص به وقوع پیوندد ؛چرا که اعتلای جایگاه و شان مرکز مجازی، اعتلای دانشجویان این مرکز است.

نظرات 10 + ارسال نظر
معصومه اکبری سه‌شنبه 11 تیر 1392 ساعت 15:38

کاملا موافقم
ولی یکی از دلایلی که استقبال کمی شد به نظر من افزایش شهریه ها در ترم بهمن بود که اصلا متناسب با سطح امکانات و خدمات ارائه شده دانشگاه نیست

امیر علی نصیری سه‌شنبه 11 تیر 1392 ساعت 18:29

البته به نظر من کارشناسی ارشد در این دانشگاه 2 تا حسن عمده داشت :
1 - اینکه در محتوای آموزشی فرقی بین ما و روزانه ها نبود و این به نظر من اعتبار مدرک هممونو افزایش میده ضمن اینکه مثل خیلی از دوستانی که فوق لیسانس گرفتند آدمهای دست و پا بسته ای نیستیم و حرفی برای گفتن داریم من از این نظر واقعا از این دوره راضی هستم و امیدوارم بقیه هم راضی باشند
2- به نظرم یک مجموعه کامل تشکیل دادیم که تا آخر عمر میتونیم همینجوری به هم کمک کنیم ممکنه بعد از اتمام دوره خیلی هامون همدیگرو اصلا نبینیم ولی هم یک خاطره شیرین از این دوران برامون میمونه هم به دلیل کوچک بودن محیط های کسب و کار میتونه ارتباطاتمون هر چند دورادور حفظ بشه
پس :
من این دوره رو به هر کی ببینم پیشنهاد میکنم

نفیسه عباسی سه‌شنبه 11 تیر 1392 ساعت 19:41

بستگی داره چه فردی بخواد ارشد بخونه اگر زمان لازم داشته باشه خوب طبیعتا من این دوره رو پیشنهاد نمی کنم اما اگر مثل ما شاغل و پر مشغله باشه این دوره میتونه کمک بسیاری بهش بکنه
من خودم از عملکرد دانشگاه علم و صنعت اصلا راضی نیستم و خبر دارم دانشگاه دیگه ای که تو این زمینه کار میکنه عملکرد بهتری داشته است .
فراموش نکنیم بازتاب و سازشهای خودمون باعث شد مسولین دانشگاه هم کنسل شدن کلاسها و آشنا نبودن اساتید به ال ام اس و ... براشون مهم نباشه اگر برای هزینه ای که کردیم بیشتر ارزش قائل میشدیم و واکنش هامون حق طلبانه تر بود شاید اونها هم متوجه عملکردشون میشدن
به هر حال در کل راضی هستم که تو این دوره بودم و دوستای خوبی پیدا کردم
اما این دوره رو در این دانشگاه به هر کسی پیشنهاد نمیدم

ندا حقیقی سه‌شنبه 11 تیر 1392 ساعت 20:36

دلتون خیلی پره ها
من که واقعا با این وضعیت کار و زندگی نمی تونستم هفته ای دو سه بار مرخصی بگیرم و همش غر بشونم. از طرفی خیلی دوست داشتم درسم رو ادامه بدم. به نظرم که خیلی دوره ی خوبیه. فقط امیدوارم مدرکمون اعتبار کافی داشته باشه

سارا ناجی سه‌شنبه 11 تیر 1392 ساعت 22:09

منم با شما جناب وفایی موافقم .باید پیگیری بشه.شاید باعث بشه به نتایج دلخواهمون رسیم.و بفهمن که نباید این همه محدودیت بیخود و نابرابر بزارن.

هماپوراسفندیانی چهارشنبه 12 تیر 1392 ساعت 19:45

بزرگترین حسن این دوره خودما بودیم!! همبستگی و کمک بی دریغی که به هم می کردیم باعث شد سختی های دوره بهمون هموار بشه که این مساله اصلا به دانشگاه ربطی نداره!! من بیشتر از این که بخوام این دوره رو به دیگران توصیه کنم بهشون توصیه راه اندازی وبلاگو می کنم. چون تجربه ثابت کرده که کمتر دانشگاهی هست که برای دانشجو دل بسوزونه و تنها تعداد معدودی استاد هستن که می خوان تصور مارو نسبت به دانشگاه تغییر بدن اینقدر کم که من می تونم نام ببرمشون...
البته من بهش روش مجازیو پیشنهاد می دم ولی می گم در زمان انتخاب دانشگاه خیلی دقت کنه که نشه مثل ما...

امین خالقی چهارشنبه 12 تیر 1392 ساعت 21:30

درسته بی برنامگی داره اینجا ولی این بی برنامگی همه جا هست ولی بازهم از ما بدترون هست
ارشد مجازی دانشگاه محترم غیرانتفاعی امام رضا اینطور بود که برای 4 ترم برنامه ریزی کرده بود، هر ترم 2 میلیون باید بحساب دانشگاه میدادیم که 8 میلیون کامل شه،بدون توجه به تعداد واحد انتخابی،اصلی،تخصصی و ...، اگه 4 ترم بیشتر شه ،دانشگاه پول اضافی میگرفت.
من 1 ترم بودم،9 واحد برداشتم و پاس کردم،2میلیون که برای ترم اول گرفتند،زمان قبولی در اینجا و انصراف از دانشگاه امام رضا،700 تومن پول برای شهریه ثابت ترم دوم هم گرفتند!!!
دروس رو اساتید توی ال ام اس بارگذاری میکردند،هر هفته 4 درس آپلود میشد بدون اینکه استاد را زیارت کنیم حتی بصورت مجازی،هر ماه شاید 1 جلسه حضوری برای رفع اشکال برگزار میشد، شاید هم 1 جلسه مجازی،شاید هم هیچکدام
فشاری که اونجا روی دانشجو بود با اینجا قابل مقایسه نیست
دروس روی ال ام اس رو شاید 1 استاد دیگه گفته باشه ولی تا 4-5 ترم همون مطالب تدریس میشد
همین که با دوستان خوبی اینجا آشنا شدم به همه چیز می ارزه

نغمه مسندی چهارشنبه 12 تیر 1392 ساعت 22:38

من علی رغم همه این بی برنامگی ها، این دوره رو به افراد شاغل واقعاً توصیه میکنم. خود من در غیر این صورت باید بین درس و کار یکی رو انتخاب میکردم که همین امر هم باعث شد این چند سال ،ادامه تحصیل برام به تعویق بیفته.
از همه مهمتر اینکه خوبی دوستانی که تو این دوره پیدا کردم نه، نه منحصر به همین بازه زمانی، که در آینده هم همه سختی هاشو واسم شیرین میکنه.
به هر حال این جور روشها خیلی جای پیشرفت و ارتقا واسه افزایش کیفیت آموزش و برنامه ریزی داره که اگه دانشگاه روش تمرکز کنه از این دوره بیشتر از اینا میشه بهره علمی ببره.

ازاده سهرابی نژاد پنج‌شنبه 13 تیر 1392 ساعت 08:23

متاسفانه تو کشور ما از اخر به اول یه مسئله رسیدن خیلی رایجه
به جای اینکه اول زیربناها درست بشه سرورها تقویت بشن سایت دانشگاه به روز بشه واستاد استفاده از این شیوه و نرم افزار مربوطه را یاد بگیرن اول کلاس تشکیل میشه و در طی مدت تحصیلشون خوب بقیه می فهمن اساتید در استفاده از نرم افزارهای اینچنینی مشکل دارند یا سیستم دانشگاه ضعیفه و گاهی با اومدن تو کلاس یکی یکی از کلاس می افته بیرون !
عدم پاسخگویی مناسب و گاها برخورد نامناسب مسئولین( علی اخصوص در مورد اخیر پژوهش محوری...)، عدم برنامه ریزی صحیح که باعث سردرگمی دانشجویان می شد که n بار در تشکیل نشدن کلاسها یا با یک ساعت تاخیر کلاس ها شاهدش بودیم و شانه خالی کردن و پاس دادن مسائل مختلف ، عدم هماهنگی در مورد مدیر گروه و ....
اگر زمان به عقب برمی گشت هرگز تو این دوره ثبت نام نمی کردم اینجا دانشگاه معتبری بود که در حال حاضر همه باورهام در مورد اون داره از بین میره
کسی که فوق دکترا داره با استادی که تازه مدرک گرفته تو شیوه آموزش یا تعامل با دانشجویان یا تشویق به مطالعه و تحقیق چه تفاوتی داره .... اینجا عملا هیچی !
دوره ما می تونست خیلی خوب باشه اساتید ما می تونستن خیلی خوب کار کنن اما حتی اونا هم این دوره را جدی نگرفتن کمک مدرس ها جور اساتید و به دوش مشیدن و در بعضی موارد انقدر خودشون و گم کردن که یادشون رفت یه روزی خودشون تو جایگاه ما بودن و دچار توهم شدن
اما به حق از اشنا شدن با دوشتان و همکلاسی های خوبم بی نهایت خوشحالم و به جرات می تونم بگم مهمترین دستاورد این دوره اشنا شدن با دوشتان شریفی بود که تو سخت ترین شرایط به هم کمک می کردن تشریک مساعی داشتن و همه دست همدیگرو گرفتین واومدیم بالا
من دوره مجازی رو به همه شاغلین پیشنهاد می کنم چون تو بعضی محیط ها مثل محل کار من که تحصیل ممنوعه خیلی خوبه اما دانشگاه های دیگه رو پیشنهاد میدم مثل امیرکبیر که زیرساختهای بسیار مناسبی داره!

علی اسماعیلی یکشنبه 16 تیر 1392 ساعت 21:04

اگر قرار باشه به کسی که در ضمن اشتغال بخواد تحصیل کنه مشاوره بدم در درجه اول دانشگاه پیام نور رو پیشنهاد میدم
چرا که هزینه اش تقریبا یک سوم دوره ما تموم میشه
ضمنا هیچ ابهامی در درجه اعتبار مدرکش نیست
و از همه مهمتر در رابطه با نحوه درس خوندن تکلیفش معلومه یعنی از همون اولش میدونه منابع کدومند نمونه سوال ها موجوده و دیگه مشکل عدم آشنایی استاد و دانشگاه و... با برگزاری کلاس، تدریس، برگزاری امتحان و... وجود نداره و در کل حاشیه کمتری خواهد داشت

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد